№п/п
уроку | Тема уроку |
Практичні роботи
Лабор.дослідження
Міні-проекти | Дата проведення уроку |
| 4 |
Вступ
|
|
|
| 1 | Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
|
| 2 |
Особливості живлення тварин.Основні процеси життєдіяльності тварин
|
|
|
| 3 |
|
|
|
| 4 | Органи і системи органів тварин. |
|
|
| 26+5р |
Тема 1. Різноманітність тварин
|
|
|
| 5 |
Поняття про класифікацію тварин.
|
|
|
| 6 |
Загальна характеристика й розмаїтість багатоклітинних тварин
|
|
|
| 7 |
Загальна характеристика й розмаїтість кишковопорожнинних
|
Міні-проект
Як утворюються коралові острови?
|
|
| 8 |
Загальна характеристика типу Кільчасті черви
|
Лабораторні дослідження :
зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника);
|
|
9 |
Пристосування в будові й процесах життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування
|
|
|
| 10 |
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання
|
|
|
| 11 |
Загальна характеристика типу Членистоногі
|
|
|
| 12 |
Загальна характеристика класу Ракоподібні. Розмаїтість ракоподібних. Їхня роль у природі й житті людини
|
|
|
| 13 |
Загальна характеристика класу Павукоподібні
|
|
|
| 14 |
Загальна характеристика класу Комахи
|
|
|
| 15 |
|
Практична робота:
1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.
|
|
| 16 |
Розмаїтість комах. Їхня роль у природі й житті людини
|
|
|
| 17 |
Загальна характеристика типу Молюски
|
Лабораторні дослідження :
будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.
|
|
| 18 |
Класи Черевоногі та Двостулкові молюски
|
Міні-роект
Як утворюються перлини?
|
|
| 19 |
|
|
|
| 20 |
Паразитичні безхребетні тварини.
|
|
|
| 21 |
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання
|
|
|
| 22 |
Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні Підтип Черепні. Загальна характеристика класу Хрящові риби
|
|
|
| 23 |
Загальна характеристика класу Кісткові риби
|
|
|
| 24 |
Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб
|
|
|
| 25 |
Загальна характеристика класуАмфібії
|
|
|
| 26 |
Рептилії. Особливості процесів життєдіяльності й поводження плазунів
|
|
|
| 27 |
Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів
|
|
|
| 28 |
Загальна характеристика класу Птахи Внутрішня будова й особливості життєдіяльності птахів
|
|
|
| 29 |
Розмноження й розвиток птахів. Виводкові та нагніздні птахи
|
|
|
| 30 |
Розмаїтість птахів. Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для людини
|
|
|
| 31 |
|
Практичні роботи:
2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя різних у птахів.
|
|
| 32 |
Узагальнення вивченого
Контрольна робота №1
|
|
|
| 33 |
Загальна характеристика класу Ссавці
|
|
|
| 34 |
| Практична робота3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
| 35 |
Представлення міні-проектів
|
Тварини - будівельники.
Зуби ссавців.
Тварини рекордсмени.
|
|
| 16+1р |
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин
|
|
|
| 36 |
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення.
|
|
|
| 37 |
Різноманітність травних систем.
|
|
|
| 38 |
Дихання та газообмін у тварин. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.
|
|
|
| 39 |
Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції.
|
|
|
| 40 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції
|
|
|
| 41 |
.
|
Практичні роботи:
4.Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
| 42 |
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.
|
|
|
| 43 |
Узагальнення вивченого
|
|
|
| 44 |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин
|
|
|
| 45 |
.
|
5.Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
|
|
| 46 |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
|
Лабораторні дослідження:
особливостей покривів тіла тварин;
|
|
| 47 |
Органи чуття їх значення.
|
Міні-проекти
Як бачать тварини.
Як тварини визначають напрям руху. |
|
| 48 |
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.
|
|
|
| 49 |
| Практична робота 6.Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях |
|
| 50 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення.
|
|
|
| 51 |
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.
|
Лабораторні дослідження:
визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
|
|
| 52 |
Узагальнення вивченого
|
|
|
| 10 |
Тема 3. Поведінка тварин
|
|
|
| 53 |
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка.
|
Лабораторні дослідження:
спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем).
|
|
| 54 |
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
|
|
|
| 55 |
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна.
|
|
|
| 56 |
Соціальна поведінка тварин
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.
|
|
|
| 57 |
|
Практичні роботи:
8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).
|
|
| 58 |
Представлення міні-проектів
|
Міні-проект (за вибором):
Угруповання тварин.
Чому мігрують тварини.
|
|
| 59 |
Комунікація тварин.
|
Міні-проект (за вибором):
Як спілкуються тварини.
|
|
| 60 |
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.
|
Міні-проект (за вибором):
Як вчаться пташенята.
Як тварини користуються знаряддями праці.
|
|
| 61 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.
|
|
|
| 62 | Узагальнення вивченого |
|
|
| 6 |
Тема 4. Організми і середовище існування
|
|
|
| 63 |
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.
|
|
|
| 64 |
Ланцюги живлення і потік енергії.
|
|
|
| 65 |
Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовищакомпонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях.
|
|
|
66
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.
|
|
|
| 67 |
Природоохоронні території.
Червона книга України.
|
|
|
| 68 |
Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.
Заповідні території України.
|
|
|
| 2 | Узагальнення |
|
|
| 69 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи
|
|
|
| 70 | Контрольна робота№2 |
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар