вівторок, 25 жовтня 2016 р.

Основи здоров’я, 6 клас

ладено до підручника: Бойченко Т.Є., Василашко І.П., Василенко С.В. та ін. Основи здоров’я: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Генеза, 2014, згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664): Основи здоров’я. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Вид. дім «Освіта», 2013.
Основи здоров’я, 6 класОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
(35 годин, 4 години — резервний час)

№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

РОЗДІЛ 1. Здоров’я людини (4 год)
1

Безпека життєдіяль­ності. Ризики і небезпеки

Ознайомити учнів з природним, техногенним і соціальним середовищем (довкіллям).
З’ясувати вплив довкілля на життя і здоров’я людини; необхідність захисту довкілля і самої людини від наслідків її діяльності; розкрити (за істотними ознаками) сутність поняття «благополуччя».
Формувати навички, що сприяють зміцненню і збереженню здоров’я (кожної з його складових).
Формувати уявлення про ризики: виправдані ризики і невиправдані ризики.
Установити відмінність (способом порівняння) між екстремальною ситуацією і надзвичайною ситуацією.
Засвоювати дії в екстремальних ситуаціях.
Розвивати в учнів мотиваційні основи (на цьому уроці й на всіх наступних) збереження і зміцнення власного здоров’я
Оцінювати ризики в щоденному житті, екстремальних і надзвичайних ситуаціях.
Відпрацьовувати алгоритм дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію


2

Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки в природному середовищі
Установити взаємозв’язок між природним середовищем і здоров’ям людини; між здоров’ям людини і природними чинниками.
З’ясувати вплив погодних умов і сезонних змін у природі на вибір одягу.
Формувати поняття «стихійні лиха» за істотними ознаками.
Засвоювати правила безпечної поведінки серед природи. На основі цих правил формувати в учнів відповідні практичні вміння і навички.
Установити взаємозв’язок між погодними умовами, сезонними змінами в природі та здоров’ям людини.
Обговорити твердження: «Здоров’я – щастя і добро кожної людини, це необхідна умова благополуччя українського народу»

Моделювати поведінку в разі зміни кліматичних умов.
Добирати одяг за несприятливих погодних умов (ожеледиця, хуртовина, спека).
Відпрацьовувати алгоритм дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію в природному середовищі

№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

3

Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля

З’ясувати особливості техногенного середовища, його переваги й недоліки, проаналізувавши:
таблицю «Вплив техногенного середовища на довкілля»;
необхідні заходи щодо збереження і примноження природних ресурсів.
Установити взаємозв’язок між довкіллям (безпечним і небезпечним) і здоров’ям та життям людини.
Обговорити, як:
учні й дорослі відзначали Всесвітній день довкілля;
– учні школи дбають про довкілля
там, де вони живуть




Відпрацьовувати алгоритм дій у разі потрапляння в екстремальну ситуацію техногенного характеру


4

Соціальне середовище і здоров’я. Захист від криміналь­них небез­пек
Формувати уявлення про соціальне середовище.
Обговорити проблему: «Кожна дитина соціально захищена».
Установити взаємозв’язок між соціальним середовищем і здоров’ям підлітків.
З’ясувати небезпеки, які існують
у соціальному середовищі.
Опрацювати поради, як захистити себе, щоб не стати жертвою правопорушників.
Формувати в учнів уявлення про:
формулу безпеки;
правила убезпечення оселі від правопорушників;
правила захисту від крадіжок власного велосипеда, власного мобільного телефону.
Організувати аналіз малюнків у
підручнику з метою узагальнення та систематизації знань






Складати пам’ятки запобігання кримінальним небезпекам.
Відпрацьовувати навички захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)

№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

РОЗДІЛ 2. Фізична складова здоров’я (6 год)
5

Значення води і харчування для розвитку і здоров’я

Підвести учнів до розуміння того, що:
правильне харчування – одна з умов міцного здоров’я;
для нормальної життєдіяльності організму потрібно вживати продукти, в яких містяться поживні речовини, вітаміни, мінеральні речовини;
денну норму води потрібно розподілити рівномірно протягом дня.
Установити наслідки, якщо організму бракуватиме:
– поживних речовин;
– вітамінів;
– мінеральних речовин: Заліза,
Кальцію, Калію, Натрію, Фтору. Формувати в учнів уміння визначати складові продуктів харчування



Здійснити аналіз маркування харчових продуктів


6

Значення води і харчування для розвитку і здоров’я

Переконувати учнів у важливості:
правильного розподілу їжі протягом дня;
чергування різних продуктів у добовому раціоні;
правильного вибору продуктів для щоденного раціону;
переважання корисних харчових звичок.
Розкрити сутність чинників, що впливають на харчові звички.
Установити взаємозв’язок між калорійністю харчування та енерговитратами; раціоном харчування й енерговитратами.
Підвести учнів до розуміння того, що переїдання і недоїдання шкідливі для організму підлітків.
З’ясувати, що означає для учнів індивідуальність добового раціону.
Установити співвідношення поживних речовин, необхідних людині



Визначити збалансованість харчового раціону


№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

7

Профілак­тика йододефі­циту
і діабету.
Перша допомога у разі харчових отруєнь

Розкрити значення Йоду для повноцінного фізичного й інтелектуального розвитку підлітка.
Формувати в учнів переконання, що вживання продуктів зі вмістом Йоду запобігає захворюванню щитовидної залози, серед них – кухонна сіль.
З’ясувати:
умови придатності кухонної солі;
необхідність обмеження вживання цукру, солодощів.
Формувати в учнів уявлення про правила:
купівлі харчових продуктів (маркування продуктів, свіжість і якість продуктів, їх вигляд, запах, термін зберігання тощо);
обробки і збереження продуктів (підручник, с. 37).
З’ясувати причини харчових отруєнь.
Формувати в учнів уявлення про правила надання першої допомоги при харчових отруєннях



Здійснити аналіз маркування харчових продуктів (за вибором)


8

Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою

З’ясувати, що означає для учнів особиста гігієна.
Формувати уявлення про:
складові особистої гігієни;
правила особистої гігієни під час занять фізкультурою та спортом (перед заняттями, під час занять, після занять).
На основі зазначених правил:
формувати відповідні практичні вміння й навички;
– підвести учнів до розуміння
необхідності щоденно дотримуватися правил особистої гігієни (догляд за шкірою тіла, шкірою рук, за обличчям, ногами, догляд за нігтями, волоссям)




Скласти пам’ятку «Правила особистої гігієни»


№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

9

Гігієна ротової порожнини

З’ясувати необхідність догляду за порожниною рота.
Формувати в учнів уявлення про правила:
догляду за зубами і яснами;
користування зубною щіткою, флосами;
запобігання карієсу.

На основі цих правил в учнів формуються відповідні практичні уміння і навички.
Переконувати учнів у тому, що порушення зазначених правил призводить до хронічного захворювання – карієсу.
Ознайомити учнів з правилами добирання зубної щітки (підручник, с. 49)



10

Систематизація та узагальнення набутих знань, умінь і навичок
11

Особливос­ті розвитку підлітка. Ознаки гармоній­ного розвитку
Ріст і розвиток у підлітковому віці. Зміни, що відбуваються в підлітковому віці, – природні й індивідуальні: ріст і розвиток, поведінка, емоційний стан, настрій, взаємини з однолітками, прагнення до незалежності, максималізм і категоричність поглядів тощо.
Чемність – гарна риса кожної людини. Гармонійний розвиток. Ознаки гармонійного розвитку

Визначення показників зросту і маси тіла. Порівняння їх з попередніми вимірами. Аналіз отриманих результатів


12

Потреби, навички і звички людини

З’ясувати, що таке потреби людини, види потреб, навички і звички, «груповий тиск», уважна поведінка.
Підвести учнів до розуміння того, що потреби людини змінюються впродовж її життя.
Установити взаємозв’язок між здоров’ям і наслідками корисних та шкідливих звичок.
Здійснити аналіз чинників (наслідування поведінки інших, свідоме самостійне формування), що сприяють формуванню звичок (позитивних і негативних).
Складання плану відмови від шкідливих звичок

Складання плану відмови від шкідливих звичок

№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

13

Самооцінка і здоров’я

Підвести учнів до розуміння ними сутності поняття «самооцінка». За істотними ознаками формувати поняття «самооцінка».
Схарактеризувати види самооцінки: занижена, завищена, адекватна.
Установити відповідність між видами самооцінки та здоров’ям і поведінкою підлітків








Розробка плану
самовдоскона­лення


14

Критичне мислення та вміння приймати рішення

Ознайомити учнів з видами рішень: щоденні, прості, складні, зважені.
Обговорити чинники, що впливають на позитивне чи негативне прийняття рішень.
Проаналізувати складники критичного мислення.
Установити залежність між прийняттям зважених рішень і критичним мисленням.
Формувати алгоритм прийняття зважених рішень і практичні вміння за ним діяти.
Проаналізувати рішення, важливі для здоров’я.
Ознайомити учнів з видами та методами реклами.
Обговорити вплив (позитивний і негативний) реклами на здоров’я підлітків.
Формувати вміння протидіяти впливу реклами







Моделювання ситуації прийняття зважених рішень.
Здійснення аналізу соціальної та комерційної реклами


№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

15

Психотропні речовини і здоров’я

З’ясувати, які речовини називають психотропними; причини вживання психотропних речовин (міфи і реальність); причини, з яких люди не курять, не вживають алкогольні напої.
Обговорити приклади впливу (позитивні й негативні) однолітків; небезпеки вживання психотропних речовин; формувати уміння і навички передбачати наслідки нехтування ними.
Формувати алгоритм (послідовне виконання певних дій) прийняття зважених рішень і практичні уміння за ним діяти.
Проаналізувати рішення, важливі для здоров’я.
Ознайомити учнів з видами та методами реклами; обговорити позитивний і негативний вплив реклами на здоров’я підлітків; формувати уміння протидіяти негативному впливу
реклами


Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних речовин


16

Убережи себе від ВІЛ

Виявити життєвий досвід учнів щодо ВІЛ-інфекції та СНІДу.
Продовжити формувати в учнів уявлення про ВІЛ і СНІД.
Формувати в учнів уміння встановлювати відмінність між
ВІЛ і СНІД.
Обговорити ситуації, за яких ВІЛ передається чи не передається.
Обговорити правила щодо убезпечення від інфікування ВІЛ.
Формувати уміння розпізнавати ситуації, безпечні щодо ризику ВІЛ-інфікування.
Обговорити питання щодо толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих.
Формувати уміння рішуче казати «НІ» на ризиковані пропозиції


Розробка соціальної реклами «Убережи себе від ВІЛ»


17

Систематизація та узагальнення набутих знань, умінь і навичок
№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

РОЗДІЛ 4. Соціальна складова здоров’я (15 год)
18

Спілкуван­ня людей. Засоби і навички комунікації

Формувати уявлення про комунікації, про комунікативну людину.
Виокремити істотні ознаки ефективної комунікації; від чого залежить її успіх.
Застерегти учнів від надмірного захоплення віртуальним спілкуванням.
Установити зв’язок між тривалістю комунікації та толерантністю співрозмовників.
Формувати уявлення про засоби комунікації (вербальні, невербальні), їх значення в житті людини.
Формувати уміння і навички ефективного спілкування.
Підвести учнів до розуміння того, що комунікативні уміння і навички потрібно розвивати протягом усього життя



Розробка учнями індивідуальної пам’ятки «Правила спілкування по мобільному телефону».
Розробка плану удосконалення навички (за вибором) ефективного спілкування


19

Стилі спілкування

Формувати в учнів уявлення про стилі спілкування (пасивний, агресивний, упевнений).
Схарактеризувати (за істотними ознаками) особливості кожного стилю спілкування.
З’ясувати, який стиль спілкування
учні вважають найбільш прийнятним.

Установити залежність між успіхами учнів, ставленням до них і їх умінням володіти стилями спілкування.
Переконувати учнів ефективно спілкуватися.
Обговорити значення упевненої поведінки для здоров’я підлітків; формувати навички упевненої поведінки.
Формувати в учнів уміння застосовувати засвоєні знання у змінених навчальних ситуаціях та у практичній діяльності




Відпрацьовувати навички впевненої поведінки в життєвих ситуаціях


№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

20

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, під­літковому середовищі

Схарактеризувати види стосунків; обговорити відмінності між ними.
Формувати уміння міркувати за аналогією (розкажи про дружні стосунки так, як про родинні).
З’ясувати, як можуть складатися стосунки між членами родини; причини, за яких виникають непорозуміння; що впливає на поліпшення стосунків.

Обговорити:
умови, за яких складаються стосунки між підлітками;
важливість толерантних стосунків із учителями.
Продовжувати формувати навички дружнього спілкування дівчат і хлопців.
Виховувати бажання висловлювати власну думку і доводити її

Складання плану покращення міжособистісних стосунків


21

Що таке конфлікти. Види і способи їх розв’язання

Продовжувати формувати в учнів уявлення про:
конфлікт;
види конфліктів;
способи їх розв’язання.
Обговорити чинники розпалювання конфліктів.
Порівняти конфлікти поглядів і конфлікти інтересів. Чим вони різняться?
Формувати уміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки між здоров’ям і конфліктами.
Обґрунтувати твердження: «Конфлікт – не завжди негативне явище».
Підвести учнів до розуміння того, що конфлікти потрібно розв’язувати конструктивним шляхом.
Формувати уміння толерантно ставитися до смаків і поглядів інших.
Формувати уміння бачити проблему і формулювати її у формі запитання

Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.
Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів

№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

22

Запобігання ескалації конфліктів.
Самоконт­роль у кон­фліктних ситуаціях
Формувати уявлення про ескалацію конфлікту.
Обговорити правила ескалації конфлікту.
Формувати в учнів, на основі засвоєних знань, практичні відповідні уміння і навички.
Пояснити учням, що уміння володіти собою, тобто здійснювати самоконтроль над почуттями, емоціями, вчинками, – найважливіша умова конструктивного розв’язання конфліктів.
Формувати уміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки між здоров’ям і ескалацією конфлікту.
Продовжувати формувати алгоритм прийняття зважених рішень


Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях


23

Підліткові компанії.
Ознаки дружніх, недружніх і небезпеч­них ком­паній

Формувати в учнів уявлення про підліткові компанії, їх види й особливості.
Формувати в учнів уміння розрізняти:
дружні компанії;
недружні компанії;
небезпечні компанії (підручник,
с. 102, 103).
Установити взаємозв’язок між здоров’ям підлітків і вибором прикладу для наслідування; здоров’ям підлітків і видами підліткових компаній.
Формувати уміння порівнювати
(за двома-трьома ознаками):
дружні компанії і недружні компанії;
дружні компанії і небезпечні компанії.
Установити відмінності між цими компаніями.
Розглянути малюнки до тексту параграфа. Які підліткові компанії на них зображено? За якими ознаками ви їх визначали?
Продовжити формувати уміння міркувати за аналогією



Відпрацьовувати
навички упевненої поведінки в життєвих ситуаціях
(у компанії підлітків)


№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

24

Способи протидії агресії та насиллю в підлітково­му середо­вищі

З’ясувати, чому вдаються до агресії та насилля.
Формувати в учнів уявлення про насилля, різні види насилля (фізичне, психічне, економічне).
Обговорити вияви кожного виду насилля.
Установити відповідність між видами насилля та їх виявами.
Формувати вміння розпізнавати вияви кожного виду насилля.
Формувати в учнів уявлення про способи протидії агресії, насиллю в підлітковому середовищі.
Формувати вміння аналізувати стосунки з іншими людьми



Відпрацювання
навичок упевненої поведінки в життєвих ситуаціях: під час протидії насиллю


25

Систематизація та узагальнення набутих знань, умінь і навичок
26

Безпека в побуті.
Правила користуван­ня водого­ном, тепло­вими мере­жами

З’ясувати: сутність твердження «Мій дім – моя фортеця» (твердження – думка, вислів, які доводять щось); для чого прокладають комунікації.
Обговорити відомі учням способи:
догляду за якістю води в криницях;
очищення води в домашніх умовах.
Виховувати в учнів екологічну культуру щодо використання і збереження питної води.
Обговорити правила і дії:
щодо запобігання затопленню;
якщо затоплення сталося;
якщо стався прорив труби або батареї тепломережі.
Мотивувати учнів оволодівати зазначеними правилами за допомогою дорослих, а виконуючи їх, бути уважними й обережними.
Пригадати номер телефону служби порятунку при виникненні аварії на водогоні, у тепловій мережі



Моделювання ситуації виклику служб захисту населення у разі виникнення аварії на водогоні,
у тепловій мережі.
Вчитися перекривати вентилі водогону

№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

27

Правила користуван­ня електри­чними при­ладами

Виявити життєвий досвід дітей щодо користування ними електричними приладами: якими електричними приладами учні користуються вдома самостійно; яких правил безпеки додержуються при цьому.
Обговорити правила безпечного користування електроприладами та електричною плитою; звернути увагу на ті правила, яких учні не додержуються; обговорити можливі наслідки їх порушення.
Обговорити відомі учням наслідки порушення правил використання електроприладів.
Повправлятися вмикати й вимикати прилад, якщо шнур відокремлений від нього.
З’ясувати необхідність збереження електроенергії.
Формувати в учнів уміння:
доводити, пояснювати власну думку й думку інших;
здійснювати самооцінювання та
взаємооцінювання.
Обговорити нові джерела вироблення електроенергії


Навчитися вимикати електрику на щитку


28

Правила користуван­ня газовими приладами

З’ясувати, яким газом користуються в побуті; особливості природного газу; особливості газу, що міститься в балонах. Установити відмінність між ними.
Виявити життєвий досвід учнів щодо користування газовими приладами.
Обговорити правила користування (опираючись на досвід учнів):
газовою плитою (вмикати й вимикати конфорку газової плити);
газовою колонкою (обов’язково перевірити тягу в димоході та вентиляційному каналі);
– якщо в приміщенні
відчувається запах газу



Уміти правильно вмикати й вимикати конфорку газової плити


№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

29

Безпека
під час користуван­ня засобами побутової хімії

Формувати в учнів уміння:
розпізнавати препарати побутової хімії за рівнем безпеки;
додержуватися правил користування засобами побутової хімії.



Обговорити правила безпечного використання засобів побутової хімії; звернути увагу на ті правила, яких учні не додержуються; обговорити можливі наслідки їх порушення. Нагадати учням правила використання ліків.



Обговорити відомі учням наслідки порушення правил використання засобів побутової хімії та ліків.



Повправлятися у групуванні засобів побутової хімії за рівнем безпеки.



З’ясувати, як учні розуміють необхідність додержання правил збереження і використання засобів побутової хімії та ліків.



Виявити життєвий досвід дітей щодо використання засобів побутової хімії та ліків: якими засобами учні користуються вдома самостійно; яких правил безпеки додержуються при цьому; як удома зберігають ліки



Уміти безпечно зберігати засоби побутової хімії та користуватися ними


№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

30

Пожежна безпека оселі

Формувати в учнів уміння:
виконувати правила пожежної безпеки;
перевіряти пожежну безпеку своєї оселі;
захищати органи дихання під час пожежі;
правильно діяти у разі загоряння одягу на людині;
застосовувати підручні засоби для гасіння невеликої пожежі;
використовувати належний тип вогнегасника при різних типах пожеж.



Відпрацювати навички екстреної евакуації із своєї оселі.
Обговорити причини виникнення пожеж, ситуації, у яких вогонь може бути особливо небезпечним, відомі учням наслідки порушення правил пожежної безпеки.



Звернути увагу на умови горіння – «трикутник вогню».
Акцентувати увагу учнів на стадіях розвитку пожежі.
З’ясувати їх обізнаність із функціями пожежної охорони.
Повправлятися:
розрізняти горючі, негорючі та легкозаймисті речовини й матеріали, стадії пожежі й типи вогнегасників;
діяти за планом евакуації зі школи та своєї оселі;
діяти в разі загоряння одягу.
Виявити життєвий досвід дітей щодо профілактики пожеж






Уміти виконувати правила пожежної безпеки, поводитися під час пожежі, знати, як гасити невелику пожежу


№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

31

Проживан­ня у проми­словій зоні

Формувати в учнів уміння обирати відповідні алгоритми дій у разі сигналу цивільної оборони.
З’ясувати обізнаність учнів щодо функціонування в місці проживання небезпечних промислових об’єктів.
Обговорити групи промислових об’єктів за наслідками аварій.
Наголосити на ознаках виникнення аварії на підприємстві, сигналах оповіщення про аварії на промислових підприємствах.








Повправлятися:
у виконанні дій школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві: у школі, удома,
у разі оголошення евакуації;
у користуванні підручними засобами захисту;
– у виготовленні ватно-марлевої
пов’язки















Знати сигнали цивільної оборони у разі аварії на підприємстві;
обирати відповідні алгоритми дій у разі сигналу цивільної оборони;
уміти виготовити ватно-марлеву пов’язку


№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

32

Безпека руху велосипеди­ста

Формувати навички додержання
Правил дорожнього руху для велосипедиста, користування засобами безпеки велосипедиста.



Обговорити:
елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху;
одяг для велосипедиста та засоби його безпеки;
наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді.



Наголосити на правилах:
дорожнього руху для велосипедистів;
перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.



Повправлятися:
у доборі одягу для велосипедних прогулянок;
у розпізнаванні сигналів маневрування велосипедистів;
– у додержанні Правил
дорожнього руху для велосипедиста










Уміти правильно добирати одяг і засоби безпеки для велосипедних прогулянок;
додержуватися Правил дорожнього руху для велосипедиста


№ 
уроку
Дата

Тема
уроку

Завдання уроку

Практична
діяльність учнів відповідно до вимог програми
При-
мітки

33

Поведінка в екстремаль­них ситуа­ціях

Формувати уміння додержуватися правил поведінки в екстремальній ситуації.
Виявити:
досвід поведінки учнів у екстремальній ситуації;
знання номерів телефонів виклику служб захисту населення в екстремальних ситуаціях;
уміння взаємодії з рятувальниками.
Обговорити:
ознаки екстремальної ситуації;
повідомлення рятувальним службам за відповідними номерами телефонів;
необхідність надання першої допомоги потерпілим у екстремальній ситуації.
Наголосити на:
правилах взаємодії з рятувальниками;
необхідності адекватно оцінювати свої можливості в екстремальній ситуації;
необхідності вміти користуватися в разі потреби автомобільною аптечкою.
Повправлятися:
у моделюванні виклику рятувальних служб;
у вивченні змісту автомобільної аптечки;
– у наданні першої допомоги
потерпілим при ураженні електричним струмом; у разі опіків та отруєння хімічними речовинами; у разі дорожньо-транспортної пригоди
Уміння адекватно оцінювати свої можливості в екстремальній ситуації, надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, у разі опіку та отруєння хімічними речовинами, дорожньо-транспортної пригоди


34

Систематизація та узагальнення набутих знань, умінь і навичок
35

Систематизація та узагальнення набутих знань, умінь і навичок

Немає коментарів:

Дописати коментар