Календарне планування уроків біології людини у 9 класі
№
п/п
|
Теми уроків
|
Лабораторні роботи
|
Дата
|
Вступ (4 год.)
| |||
1
|
Біологічні науки, що вивчають організм людини.
| ||
2
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я.
| ||
3
|
Походження людини. Особливості виду Людина розумна.
| ||
4
|
Соціальне та культурне успадкування.
| ||
Розділ ІХ: Людина.
Тема 1. Організм людини як біологічна система (4 год.)
| |||
5
|
Поняття про біологічні системи. Особливості будови клітин.
| ||
6
|
Характеристика тканин.
|
Л.р. №1. Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин.
| |
7
|
Органи. Фізіологічні системи органів людини. Регуляторні системи організму.
| ||
8
|
Узагальнення знань по темі «Організм людини як біологічна система.»
| ||
Тема 2. Опора і рух (7 год.)
| |||
9
|
Будова і функції опорно-рухової системи.
| ||
10
|
Кісткова і хрящова тканини. Розвиток кісток.
| ||
11
|
Будова скелета людини.
| ||
12
|
Будова і функції скелетних м’язів. Види м’язів.
| ||
13
|
Механізм скорочення м’язів. Сила м’язів. Втома м’язів.
|
Л. р. №2. Втома при статичному і динамічному навантаженні. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми.
| |
14
|
П.р. №1. Будова суглобів, допомога при ушкодженнях опоно – рухової системи.
| ||
15
|
Узагальнення знань по темі «Опоно-рухова система».
| ||
Тема 3. Кров і лімфа (7 год.)
| |||
16
|
Внутрішнє рідке середовище організму людини. Склад крові.
| ||
17
|
Формені елементи крові. Еритроцити, їхня будова і функції.
|
Л.р. №3. Мікроскопічна будова крові людини
| |
18
|
Групи крові. Резус – фактор. Резус – конфлікт. Зсідання крові. Тромбоцити.
| ||
19
|
Лейкоцити, будова і функції. Клітинний та гуморальний імунітет.
| ||
20
|
Види імунітету. Імунна пам'ять. Інфекційні хвороби. Запобіжні щеплення.
| ||
21
|
Алергени та алергія. Інфекційні хвороби. Запобіжні щеплення. СНІД. Вплив радіаційного та іншого забруднення на імунну систему.
| ||
22
|
Самостійна робота по темі «Будова крові»
| ||
Тема 4. Кровообіг і лімфо обіг (6 год.)
| |||
23
|
Органи кровообігу : серце і судини. Будова і функції серця.
| ||
24
|
Судинна система.
| ||
25
|
Рух крові по судинах. Велике і мале коло кровообігу.
П.р.№2 Вимірювання частоти серцевих скорочень і артеріального тиску.
| ||
26
|
Порушення діяльності серцево-судинної системи, їх профілактика. Шкідливий вплив паління, алкоголю, наркотиків, емоційних стресів, ожиріння, гіподинамії на серцево-судинну систему.
|
П.р. №3. Реакція серцево-судинної системи на дозоване навантаження.
| |
27
|
П.р. №4. Вивчення кровообігу. Зміни в тканинах при порушенні кровообігу.
| ||
28
|
Узагальнення знань по темі «Кров і кровообіг»
| ||
Тема 5. Дихання (5 год.)
| |||
29
|
Значення дихання. Будова і функції органів дихання.
| ||
30
|
Газообмін у легенях і тканинах. Значення газообміну та клітинного дихання для організму
| ||
31
|
Механізм вдиху і видиху. Регуляція дихання. Фізіологічні показники органів дихання.
| ||
32
|
Захворювання органів дихання: причини, профілактика.
| ||
33
|
Гігієна дихання. Шкідливий вплив паління, забрудненого повітря на органи дихання
| ||
Тема 6. Харчування і травлення (8 год.)
| |||
34
|
Енергетичні потреби організму. Значення та обмін білків, жирів та вуглеводів. Обмін води та мінеральних речовин.
| ||
35
|
Вітаміни, їх значення.
| ||
36
|
Харчування та здоров’я.
| ||
37
|
П. р. №5. Антропометричні виміри.
| ||
38
|
П. р. №6. Аналіз індивідуального харчування за добу та відповідність його нормам.
| ||
39
|
Будова і функції органів травлення, травних залоз.
| ||
40
|
Травлення у ротовій порожнині і в шлунку.
| ||
41
|
Травлення у кишечнику.
| ||
42
|
Узагальнення знань по темі «Травлення».
| ||
Тема 7. Терморегуляція (3 год. +1 резерв)
| |||
43
|
Підтримка температури тіла. Теплопродукція. Тепловіддача.
П. р. №7. Вимірювання температури тіла в різних його ділянках (пахова ямка, ротовий отвір).
| ||
44
|
Будова і функції шкіри.
|
Л. р. № 5. «Будова шкіри, нігтя, волосини».
| |
45
|
Будова та функції похідних шкіри. Хвороби шкіри та їх профілактика.
| ||
46
|
Контрольна робота за І семестр
| ||
Тема 8. Виділення (3 год.)
| |||
47
|
Будова і функції сечовидільної системи.
| ||
48
|
Утворення сечі.
| ||
49
|
Регуляція кількості води в організмі. Роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності.
| ||
Тема 9. Ендокринна регуляція функцій організму людини (6 год.)
| |||
50
|
Принципи роботи ендокринної системи. Гормони.
| ||
51
|
Залози внутрішньої секреції.
| ||
52
|
Залози внутрішньої секреції.
| ||
53.
|
Ендокринна функція залоз змішаної секреції.
| ||
54
|
Гіпоталамо –гіпофізарна система.
| ||
55
|
Узагальнення знань по темі «Виділення», «Ендокринна регуляція»
| ||
Тема 10. Розмноження та розвиток людини (8 год. +1 резерв)
| |||
56
|
Етапи онтогенезу людини. Генетичне визначення статі. Формування статевих ознак.
| ||
57
|
Будова статевих органів.
| ||
58
|
Розвиток статевих клітин. Менструальний цикл.
| ||
59
|
Запліднення .
| ||
60.
|
Ембріональний розвиток. Функції плаценти.
| ||
61.
|
Вагітність.
| ||
62.
|
Постембріональни
| ||
63
|
Захворювання які передаються статевим шляхом.
| ||
64
|
Узагальнення знань по темі «Розмноження» урок - рольова гра.
| ||
Тема 11. Нервова регуляція функцій організму людини. (8 год. +1 резерв)
| |||
65
|
Загальна будова нервової системи.
| ||
66
|
Центральна і периферична нервова система людини.
| ||
67
|
Регуляція рухової активності. Спинний мозок.
| ||
68
|
Будова і функції головного мозку людини. Стовбур мозку.
|
Л. р. №6. Будова головного мозку людини.(вивчення за муляжами, моделями)
| |
69
|
Мозочок. Підкіркові ядра головного мозку.
| ||
70
|
Кора головного мозку і довільні рухи людини.
| ||
71
|
Регуляція роботи внутрішніх органів. Вегетативна нервова система.
| ||
72
|
Взаємодія регуляторних систем організму.
| ||
73
|
Узагальнення знань по темі «Нервова регуляція функцій організму людини».
| ||
Тема 12. Сприйняття інформації нервовою системою. Сенсорні системи. ( 8 год. +1 резерв)
| |||
74
|
Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Будова аналізаторів.
| ||
75
|
Загальна характеристика сенсорних систем.
| ||
76
|
Зорова сенсорна система.
|
Л. р. №7. Визначення акомодації ока, реакції зіниць на світло.
| |
77
|
Сприйняття світла, кольору, простору.
|
Л. р. №8. Виявлення сліпої плями на сітківці ока.
| |
78
|
Порушення зору та їх профілактика.
| ||
79
|
Слухова сенсорна система. Гігієна слуху.
|
Л. р. №9. Вимірювання порогу слухової чутливості.
| |
80
|
Сенсорні системи смаку і нюху.
| ||
81
|
Сенсорні системи рівноваги, дотику, температури, болю.
| ||
82
|
Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи» тести з творчим завданням.
| ||
Розділ Х: Біологічні основи поведінки людини.
Тема 1. Формування поведінки і психіки людини (12 год. +1 резерв)
| |||
83
|
Рівні сприйняття інформації.
| ||
84
|
Роль ретикулярної формації мозку в сприйнятті інформації.
| ||
85.
|
Сон.
| ||
86
|
Біоритми людини.
| ||
87
|
Поведінка людини.
| ||
88
|
Структура інстинктивної поведінки, її модифікації.
| ||
89
|
Набута поведінка. Утворення умовних рефлексів.
|
Л. р. №10. Безумовні й умовні рефлекси людини.
| |
90
|
Набута поведінка. Гальмування умовних рефлексів.
| ||
91.
|
Види навчання.
| ||
92
|
Пам'ять.
| ||
93.
|
Види памяті. Індивідуальні особливості памяті.
| ||
94.
|
П. р. №8 Дослідження різних видів памяті.
| ||
95
|
Узагальнення знань по темі «Формування поведінки і психіки людини».
| ||
Тема 2. Мислення і свідомість (8 год. +2 резерв)
| |||
96
|
Мова.
| ||
97
|
Мислення.
| ||
98
|
Роль кори великих півкуль у мисленні. Функціональна асиметрія мозку.
| ||
99
|
Психічні процеси, що лежать в основі пізнання людиною навколишнього світу.
| ||
100
|
Мотивації та емоції
| ||
101
|
Особистість.
| ||
102
|
Індивідуальні особливості поведінки людини. Темперамент.
П. р. №9.Визначення типу темпераменту.
| ||
103
|
Характер людини.
| ||
104
|
Свідомість.
П. р. №10. Виявлення професійних схильностей.
| ||
105
|
Контрольна робота за ІІ семестр
|
Немає коментарів:
Дописати коментар