понеділок, 24 жовтня 2016 р.

За здоровий спосіб життя

Брейн-ринг
«За здоровий спосіб життя»


Мета: пропагувати  здоровий спосіб життя, формувати свідоме ставлення до власного здоров’я, стимулювати творчу та пізнавальну активність учнів.

Обладнання: мультимедійний комплекс, столи обладнанні сигнальними кнопками, плакати.

Коло учасників: учні 8-9 класів, педагоги

1-й ведучий. - Добрий день, шановні гості, учасники команд та вболівальники!
2-й ведучий. - Ми раді вітати вас в навчально-виховному комплексі №6 «Перспектива» на грі брейн-ринг   «За здоровий спосіб життя».
1-й ведучий. -  Девізом  сьогоднішньої гри  ми  обрали  слова відомого  російського фізіолога Івана Павловича Павлова  «Людина – найвищий продукт земної природи, але для того, щоб отримати насолоду від скарбів природи, людина має  бути здоровою, сильною, розумною.»
2-й ведучий . - Завдання сучасної школи не тільки дати міцні знання, але й привити учням корисні життєві навички. Однією з них є бажання свідомо дотримуватися здорового способу життя .
1-й ведучий. - В нашому навчально- виховному комплексі діє програма «Школа сприяння здоров'ю», яку я вам хочу презентувати                                                                                         (показ презентації мультимедійного проекту НВК№6)
2-й ведучий. - В рамках цього проекту учнів нашого закладу створювали свої проекти рекламного, профілактичного характеру. Пропоную вам переглянути презентацію «Обери здоров'я - обери життя», яку виконали учні 8-Б класу
                             (демонстрація учнівської презентації)
1-й ведучий. - Переглянувши презентації проектів я думаю ми ще раз   переконалися в тому, що здоров'я людини є найцінніший скарб і в наших руках його стан, а гравці команд покажуть в ході гри свої знання з питань збереження, зміцнення та покращення здоров'я.
2-й ведучий. - Наша гра буде проведена в два етапи. Спочатку будуть зіграні дві гри півфіналу між школами за жеребкуванням, а потім відбудеться фінальна  гра. Дозвольте нагадати правила гри. Гра проводиться до перемоги однієї із команд, яка повинна набрати 6 балів. Команди розміщуються за столами , які оснащенні кнопками. Право відповіді надається команді, сигнал якої був зафіксований першим. Попереджую що учасники повинні дослухати питання до кінця, щоб журі не фіксувало фальш-старт.
1-й ведучий. -  А зараз час обрати журі                                                                                                                                                         (ведучий представляє членів журі)
2-й ведучий.  - Шановному журі надається почесна місія провести жеребкування
( проводиться жеребкування, визначаються команди першої та другої гри).
1-й ведучий.  - Запрошуємо команди за ігрові столи . Поки команди займають свої місця,  хочу зауважити , що завдання гри складенні за програмами курсів «Основи безпеки життєдіяльності», «Основи здоров'я» та біології і включають питання психологічного, фізичного, соціального аспекту здоров'я та профілактики захворювань.

І так гра перша
1.  Назва якої шкідливої звички людини, тяжкої хвороби перекладається з грецької як оціпеніння і божевілля? ( Термін «наркоманія» походить від двох грецьких слів: «нарке»-оціпеніння, оніміння і «манія»- безумство, божевілля.)
2.            Складні біополімери, мономерами яких амінокислоти. Ці речовини є важливою часткою раціонального харчування, особливо дітей та підлітків...(Це білки. Вони є будівельним матеріалом для організму, що інтенсивно росте.)
З. Що означає словосполучення «пубертатний період» ? (Це період статевого дозрівання , який збігається з підлітковим віком . У середньому пубертат починається після 10 років у дівчат і на 1-2 роки пізніше у хлопців.)
4.            Що таке антропогенне середовище? ( Середовище , змінене людиною ненавмисне чи в процесі господарської діяльності.)
5.            Стан напруженості ,що виникає в організмі під сильним впливом, називається...(Це стрес від англійського зігезз- тиск, напруга.)
6.            Назвіть чинники, що формують , підтримують та зміцнюють здоров'я. (Висока рухова активність, чіткий режим дня, спілкування з природою, розумне використання свіжого повітря, води, сонця, чисте повітря в приміщеннях, правильне раціональне харчування, дотримання санітарно-гігієнічних норм та ін..)
7.  Збудник цього небезпечного інфекційного захворювання бактерія - бліда спірохета. Назвіть групу, до якої відноситься ця хвороба та її назву. ( Сифіліс , який відноситься до інфекційних венеричних хвороб.)
8.Життєві навички - це здатність людини до позитивної поведінки і подолання труднощів повсякденного життя. Назвіть навички , що сприяють психологічному благополуччю. ( Вони поділяються на інтелектуальні та емоційно-вольові навички. Серед них:  самоусвідомлення, самооцінка, самоконтроль, уміння аналізувати проблеми та приймати рішення, управляти стресами, настроєність на успіх та гартування волі.)
9. «Горілка біла , але красить нас і чорнить репутацію.» Ці слова належать відомому російському письменнику автору оповідання «Хамелеон», «Тонкий та товстий». Назвіть цю людину. (Антон Павлович Чехов )
10. Що означає вислів «екологічний бумеранг»? ( Нерозумні дії людей на планеті Земля, які найближчим часом можуть обернутися великими нещастями, бідами для всього людства.)
11. Що таке смог? (Поєднання краплинок туману, пилових частинок, хмари шкідливих газів тощо.)
12.Тютюнопаління, алкоголізм, наркоманія - це небезпечні ...( шкідливі  звички людства.)
Гра друга
1 Назвіть чинники. що послаблюють здоров'я.(3абруднене навколишнє середовище, малорухливий спосіб життя, невпорядкований режим дня, нераціональне харчування, куріння, вживання алкоголю, наркотиків тощо)
2.Формування наркозалежності характеризується розвитком трьох основних ознак. Назвіть їх. (Психологічна залежність, фізична залежність та толерантність (звикання)).
З.Що таке антропогенний вплив на довкілля? (Вплив, зумовлений діяльністю людини.)
4.Переживання людиною свого ставлення до того, що вона пізнає, робить, тобто до речей і явищ навколишнього світу, до людей, до їх дій і вчинків, до своєї праці, до самого себе і своїх вчинків називається ...( емоціями)
5.Назвіть і охарактеризуйте 2 групи емоцій.(Емоції, які допомагають зберегти здоров'я, відчути радість життя - позитивні; негативними називаються емоції, які пригнічують, псують настрій.)
6.Одним із найбільших ризиків безвідповідальної сексуальної поведінки є хвороби, що передаються статевим шляхом (ХПСШ ). Деякі з них можуть передаватися і іншими способами (побутовим через речі, через кров), але основним шляхом інфікування неодмінно є статевий. Назва цієї групи захворювань походить від імені давньогрецької богині кохання. Яка це група захворювань? (Це венеричні хвороби, назва цієї групи походить від імені давньогрецької богині Венери.)
7.            Стан фізичного, психічного і соціального благополуччя...( здоров'я)
8.  Що таке гендер? (Це статева роль , що визначає риси характеру й особливості поведінки, які вважаються характерними для чоловіків і жінок у даному суспільстві. Гендер - це поняття психологічне, культурне і соціальне)
9.Найпоширеніша звичка людини, яку мають понад 60% чоловіків і 20% жінок в Україні...
( тютюнопаління )
10. «Вино губить тілесне здоров’я людей , губить розумові здібності, губить добробут родини, що найжахливіше, губить душу людей та їх потомство.» Так розумів пагубність алкоголізму відомий російський письменник, автор всесвітньовідомих творів „Війна і мир ", „ Анна Кареніна". Кому належать ці слова? (Лев Миколайович Товстий )
11.Що означає слово „урбанізм"? (Процес зростання кількості та розмірів великих міст.)
12.Чи передбачає Кримінальний кодекс України відповідальність за  торгівлю(розповсюдження), зберігання та вживання наркотичних речовин?
 ( Так, ст. 229 від 3 до 8 років позбавлення волі).
Гра третя
1.   Здоров'я людини залежить на 10%  від рівня розвитку медицини, на 20% від стану довкілля та на 20% від спадковості, на який чинник припадають 50%? (Це спосіб життя людини)
2. Хімічні сполуки , які впливають на центральну нервову систему, викликаючи спочатку приємні відчуття та залежність людини від них... (наркотики).
3. Перехід організму за мела допустимих безпечних  навантажень...(перевтома)
4.     Життєві навички - це здатність до позитивної поведінки і подолання труднощів повсякденного життя . Назвіть навички, що сприяють фізичному благополуччю. (Раціональне харчування, рухова активність, загартування, санітарно-гігієнічні навички, режим праці і відпочинку тощо)
5.  Які основні фактори спричиняють екологічну кризу? ( Зростання кількості населення на планеті, неправильний обробіток землі, вирубування лісів, хижацьке використання корисних копалин)
6.  Існує 2 вида цього вірусу. Один викликає лихоманку на губах, другий спричиняє венеричну хворобу - висипання та виразки на статевих органах людини. Назвіть вірус і хвороби, що він спричиняє.(Герпес, венерична форма - генітальний герпес)
7.            Цей овоч - ласощі та ліки. Його високо цінували, йому вклонялися, його включали в релігійні ритуали. Знамениті стародавні лікарі Гіппократ і Гален рекомендували його при різних захворюваннях. Головне багатство цього овочу - каротин. Назвіть його.(Морква)
8.            Шляхи передачі інфекційних захворювань різноманітні. Назвіть основні.
(Повітряно-крапельний, побутово-контактний, через кров або інші рідкі середовища організму).
9 Які заходи можуть покращити екологічний стан довкілля? (Зменшення обсягів використання природних багатств, збереження флори і фауни, застосування енергозберігаючих технологій тощо)
10.  «Людина - найвищий продукт земної природи, але для того, щоб отримати насолоду від скарбів природи, людина має бути здоровою, сильною, розумною». Хто автор цих слів? ( Іван Павлович Павлов)
11.  Що таке загартування? Назвіть основні види загартування людини. (Зміцнення здоров'я за допомогою водних процедур, повітряних та сонячних ванн)
12.  Фактори, які впливають на початок вживання наркотичних речовин серед молоді... (Спроба виходу зі стресового стану, наслідування, цікавість, прагнення знайти своє місце в групі підлітків, асоціальні фактори в оточенні підлітка).
Підведення підсумків.
Нагородження учасників.




Немає коментарів:

Дописати коментар