понеділок, 24 жовтня 2016 р.

Календарне планування уроків біології людини у 8 класі

Складено до підручника: Л.І. Остапченко та ін.Біологія : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Н.Ю. Матяш,Л.І. Остапченко, О.М. Пасічніченко, П.Г. Балан.– К. : Генеза, 2016згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 № 664): Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 5–9 класи. – К. : Вид. дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН від 29. 05. 2015 № 585).

Календарне планування уроків біології людини у 8 класі
(70 годин – 2 години на тижденьіз них 4 години – резервних)
п/п
Теми уроків
Лабораторні роботи,дослідження,проекти
Дата


Вступ (4 год.)
1
Організм людини як біологічна система.Різноманітність клітин організму людини
.


2
. Тканини. Органи. Фізіологічні системи

Лабораторне дослідження:
ознайомлення з препаратами тканин людини.

3
Регуляторні системи організму людини.


4
Значення знань про людину для збереження її здоров’я.



Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини(3год.)
5
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.


6
Харчування та обмін речовин.

.Дослідницький практикум
1.Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.


7
Їжа та її компоненти.
Склад харчових продуктів.
Значення компонентів харчових продуктів.
Харчові та енергетичні потреби людини.

Проект
Збалансоване харчування.


Тема 2. Травлення (5 год.) +1 р
8
Огляд будови травної системи. 


9
Процес травлення у ротовій порожнині

Лабораторні дослідження
зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)
Дослідницький практикум
2Дія ферментів слини на крохмаль.


10
Процес травлення в шлунку і кишечнику.



11
Регуляція травлення.



12
Харчові розлади та їх запобігання.

.

13
Узагальнення знань по темі Обмін речовин» «Травлення»



Тема 3. Дихання (4 год.)
14
Значення дихання.Система органів дихання.



15
Газообмін у легенях і тканинах.



16
Дихальні рухи.
Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.



17
Профілактика захворювань дихальної системи.




Тема 4. Транспорт речовин (7 год.) +1р
18
Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції. Лімфа.

Лабораторні роботи:
1.Мікроскопічна будова крові людини.

19
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.



20
Лейкоцити.тромбоцити.


21
. Система кровообігу.
Серце: будова та функції. Робота серця


Лабораторні дослідження:
вимірювання частоти серцевих скорочень
Дослідницький практикум
3.Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

22
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові


23
Кровотечі.



24
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.



25
Узагальнення по темі « Транспорт речовин», « Дихання»



Тема 5. Виділення. Терморегуляція (4 год.+ 1 резерв)
26
Виділення - важливий етап обміну речовин.
Будова і функції сечовидільної системи.



27
Утворення сечі. Регуляція роботи нирок Захворювання нирок та їх профілактика.


28
Значення і будова шкіри. Терморегуляція.



29
Захистп проектів.
Проект
Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою.

30
Контрольна робота №1




Тема 6. Опора та рух. (6 год.)
31
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі.З’єднання кісток.

Лабораторні дослідження
мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин;

32
Огляд будови скелета


33
Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.



34
Робота м’язів. Втома м’язів
Лабораторні дослідження
розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні;
впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.

35
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.Попередження травм і захворювань опорно-рухової системи


36
Проект (за вибором)
Гіподинамія – ворог сучасної людини
Рухова активність - основа фізичного здоров’я




Тема 7. Нервова регуляція функцій організму людини. (7 год. +1 резерв)
37
Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.
Будова нервової системи.
Центральна і периферична нервова система людини.
Лабораторні дослідженняВивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами).

38
Спинний мозок.


39
Будова і функції головного мозку людини.
Стовбур головного мозку


40
Будова і функції головного мозку людини.


41
Кора головного мозку



42
Вегетативна нервова система



43
Профілактика захворювань нервової системи.



44
Узагальнення знань по темі «Нервова регуляція функцій організму людини».




Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. ( 7 год.)
45
Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів. .


46
Зорова сенсорна система. Око. Захист зору


47
Сприйняття світла, кольору, простору


48
Слухова сенсорнасистема. Вухо.Захист слуху.



49
Сенсорні системи смаку, нюху


50
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.
Дослідницький практикум
4Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.


51
Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи»



Тема 9. Вища нервова діяльність(7 год.)
52
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.

Дослідницький практикум
5.Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

53
Умовні та безумовні рефлекси
Лабораторне дослідження:
визначення реакції зіниць на світло;

54
Інстинкти.



55
Мова. Мислення та свідомість


56
Навчання та пам’ять.

Лабораторне дослідження:
дослідження різних видів пам’яті

57
Сон. Біоритми.



58
Узагальнення по темі « Вища нервова діяльність»



Тема 9. Регуляція функцій організму. (7 год.)
59
Гомеостаз і регуляція функцій організму.
Нервова регуляція.


60
Гуморальна регуляція.
Гормони.


61
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.


62
Залози внутрішньої та змішаної секреції.



63
Профілактика захворювань ендокринної системи.



64
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.Імунізація


65
Алергія. СНІД.




Тема 10. Розмноження та розвиток людини.(4 години)

66
Будова та функціїрепродуктивної системи.



67
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл.


68
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.


69
Постембріональний розвиток людини.
Репродуктивне здоров’я.


70
Узагальнення
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.



Немає коментарів:

Дописати коментар