Складено до підручника: Л.І. Остапченко та ін.Біологія : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Н.Ю. Матяш,Л.І. Остапченко, О.М. Пасічніченко, П.Г. Балан.– К. : Генеза, 2016згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 № 664): Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 5–9 класи. – К. : Вид. дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН від 29. 05. 2015 № 585).
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
№
п/п
|
Теми уроків
|
Лабораторні роботи,досліджен
|
Дата
| |
Вступ (4 год.)
| ||||
1
|
Організм людини як біологічна система.Різноманітність клітин організму людини
.
| |||
2
|
. Тканини. Органи. Фізіологічні системи
|
Лабораторне дослідження:
ознайомлення з препаратами тканин людини.
| ||
3
|
Регуляторні системи організму людини.
| |||
4
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я.
| |||
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини(3год.)
| ||||
5
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.
| |||
6
|
Харчування та обмін речовин.
|
.Дослідницький практикум
№1.Самоспостереже
| ||
7
|
Їжа та її компоненти.
Склад харчових продуктів.
Значення компонентів харчових продуктів.
Харчові та енергетичні потреби людини.
|
Проект
Збалансоване харчування.
| ||
Тема 2. Травлення (5 год.) +1 р
| ||||
8
|
Огляд будови травної системи.
| |||
9
|
Процес травлення у ротовій порожнині
|
Лабораторні дослідження
зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)
Дослідницький практикум
№2Дія ферментів слини на крохмаль.
| ||
10
|
Процес травлення в шлунку і кишечнику.
| |||
11
|
Регуляція травлення.
| |||
12
|
Харчові розлади та їх запобігання.
|
.
| ||
13
|
Узагальнення знань по темі Обмін речовин» «Травлення»
| |||
Тема 3. Дихання (4 год.)
| ||||
14
|
Значення дихання.Система органів дихання.
| |||
15
|
Газообмін у легенях і тканинах.
| |||
16
|
Дихальні рухи.
Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.
| |||
17
|
Профілактика захворювань дихальної системи.
| |||
Тема 4. Транспорт речовин (7 год.) +1р
| ||||
18
|
Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції. Лімфа.
|
Лабораторні роботи:
1.Мікроскопічна будова крові людини.
| ||
19
|
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.
| |||
20
|
Лейкоцити.тромбо
| |||
21
|
. Система кровообігу.
Серце: будова та функції. Робота серця
|
Лабораторні дослідження:
вимірювання частоти серцевих скорочень
Дослідницький практикум
№3.Самоспостереже
| ||
22
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові
| |||
23
|
Кровотечі.
| |||
24
|
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.
| |||
25
|
Узагальнення по темі « Транспорт речовин», « Дихання»
| |||
Тема 5. Виділення. Терморегуляція (4 год.+ 1 резерв)
| ||||
26
|
Виділення - важливий етап обміну речовин.
Будова і функції сечовидільної системи.
| |||
27
|
Утворення сечі. Регуляція роботи нирок Захворювання нирок та їх профілактика.
| |||
28
|
Значення і будова шкіри. Терморегуляція.
| |||
29
|
Захистп проектів.
|
Проект
Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою.
| ||
30
|
Контрольна робота №1
| |||
Тема 6. Опора та рух. (6 год.)
| ||||
31
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі.З’єднання кісток.
|
Лабораторні дослідження
мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин;
| ||
32
|
Огляд будови скелета
| |||
33
|
Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.
| |||
34
|
Робота м’язів. Втома м’язів
|
Лабораторні дослідження
розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні;
впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.
| ||
35
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.Попереджен
| |||
36
|
Проект (за вибором)
Гіподинамія – ворог сучасної людини
Рухова активність - основа фізичного здоров’я
| |||
Тема 7. Нервова регуляція функцій організму людини. (7 год. +1 резерв)
| ||||
37
|
Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.
Будова нервової системи.
Центральна і периферична нервова система людини.
|
Лабораторні дослідженняВивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами).
| ||
38
|
Спинний мозок.
| |||
39
|
Будова і функції головного мозку людини.
Стовбур головного мозку
| |||
40
|
Будова і функції головного мозку людини.
| |||
41
|
Кора головного мозку
| |||
42
|
Вегетативна нервова система
| |||
43
|
Профілактика захворювань нервової системи.
| |||
44
|
Узагальнення знань по темі «Нервова регуляція функцій організму людини».
| |||
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. ( 7 год.)
| ||||
45
|
Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів. .
| |||
46
|
Зорова сенсорна система. Око. Захист зору
| |||
47
|
Сприйняття світла, кольору, простору
| |||
48
|
Слухова сенсорнасистема. Вухо.Захист слуху.
| |||
49
|
Сенсорні системи смаку, нюху
| |||
50
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.
|
Дослідницький практикум
№4Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.
| ||
51
|
Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи»
| |||
Тема 9. Вища нервова діяльність(7 год.)
| ||||
52
|
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.
|
Дослідницький практикум
№5.Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту
| ||
53
|
Умовні та безумовні рефлекси
|
Лабораторне дослідження:
визначення реакції зіниць на світло;
| ||
54
|
Інстинкти.
| |||
55
|
Мова. Мислення та свідомість
| |||
56
|
Навчання та пам’ять.
|
Лабораторне дослідження:
дослідження різних видів пам’яті
| ||
57
|
Сон. Біоритми.
| |||
58
|
Узагальнення по темі « Вища нервова діяльність»
| |||
Тема 9. Регуляція функцій організму. (7 год.)
| ||||
59
|
Гомеостаз і регуляція функцій організму.
Нервова регуляція.
| |||
60
|
Гуморальна регуляція.
Гормони.
| |||
61
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.
| |||
62
|
Залози внутрішньої та змішаної секреції.
| |||
63
|
Профілактика захворювань ендокринної системи.
| |||
64
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.Імуніза
| |||
65
|
Алергія. СНІД.
| |||
Тема 10. Розмноження та розвиток людини.(4 години)
| ||||
66
|
Будова та функціїрепродуктивної системи.
| |||
67
|
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл.
| |||
68
|
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.
| |||
69
|
Постембріональни
Репродуктивне здоров’я.
| |||
70
|
Узагальнення
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар