Основи здоров’я
(нова програма)
8 клас
№/п
|
год
|
Тема
|
дата
|
|
Прим.
|
1
|
1
|
І семестр
«Здоров’я людини» (6 год)
На порозі
дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.
|
|
Самооцінювання рівня зрілості та готовності до дорослого життя.
|
|
2
|
1
|
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.
|
|
|
|
3
|
1
|
Надзвичайні
ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і
захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
|
|
Аналіз повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні
ситуації.
|
|
4
|
1
|
Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей
у надзвичайних ситуаціях.
|
|
Відпрацювання навичок надання першої
допомоги потерпілому.
|
|
5
|
1
|
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях.
Алгоритм рятування людей під час пожежі.
|
|
Моделювання ситуацій рятування людей на пожежі.
|
|
6
|
1
|
Підсумковий урок з теми «Здоров’я людини» (тести).
|
|
|
|
7
|
1
|
Фізична складова
здоров’я (5 год)
Оздоровчі системи. Поняття
про оздоровчі системи. Складові оздоровчих систем.
|
|
|
|
8
|
1
|
Фізичні якості людини. Вплив фізичної
активності на здоров’я.
|
|
|
|
9
|
1
|
Безпека харчування. Вибір
харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. Дієтичне харчування.
Негативні наслідки незбалансованого харчування. Харчові добавки.
|
|
|
|
10
|
1
|
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини
і гриби. Профілактика харчових отруєнь.
|
|
|
|
11
|
1
|
Перша допомога при харчових отруєннях та
кишкових інфекціях.
|
|
Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і
кишкових інфекціях
|
|
12
|
1
|
Психічна й
духовна складові здоров’я (5 год)
Становлення особистості. Біосоціальний
характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у
підлітковому віці.
|
|
|
|
13
|
1
|
Складові духовного розвитку особистості.
Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда
потреб. Планування майбутнього
|
|
Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети
|
|
14
|
1
|
Краса і здоров’я. Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних
тенденцій на здоров’я.
|
|
|
|
15
|
1
|
Уміння вчитися. Складові уміння вчитися. Важливість
налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та
образного мислення. Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та
уваги.
|
|
Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги,
підготовки до контрольної роботи (іспитів). Вправи на розвиток пам’яті та уваги.
|
|
16
|
1
|
Підсумковий урок з теми «Фізична
складова здоров’я. Психічна й духовна складові здоров’я» (усний залік).
|
|
|
|
17
|
1
|
ІІ семестр
Соціальна
складова здоров’я (15 год):
Соціальне
благополуччя (5 год).
Соціальні аспекти статевого дозрівання.
Спілкування хлопців і дівчат. Принципи
рівноправного спілкування.
|
|
|
|
18
|
1
|
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і
наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.
|
|
|
|
19
|
1
|
Психологічні і соціальні наслідки ранніх
статевих стосунків, підліткової вагітності
|
|
Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах
тиску.
|
|
20
|
1
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що
передаються статевим шляхом (ІПСШ).
|
|
|
|
21
|
1
|
Віктимна поведінка. Кримінальна
відповідальність за злочини сексуального характеру.
|
|
|
|
22
|
1
|
Підсумковий урок з теми «Соціальна складова здоров’я» (тести).
|
|
|
|
23
|
1
|
Безпека в побуті
й навколишньому середовищі (10 год)
Безпека на дорозі. Організація
дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник
безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в
дорожньому русі.
|
|
Визначення пріоритетів у дорожньому русі.
|
|
24
|
1
|
Мотоцикл і безпека. Правила для
мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним
засобом у нетверезому стані.
|
|
Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з
мотоциклами
|
|
25
|
1
|
Екологічна безпека. Забруднення
навколишнього середовища і здоров’я.
Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах.
|
|
|
|
26
|
1
|
Атмосферні
забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє
середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я.
|
|
|
|
27
|
1
|
Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України.
Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх.
Види
правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією.
|
|
|
|
28
|
1
|
Захист
від кримінальних небезпек. Поняття і межі допустимої самооборони. Основи самозахисту.
|
|
|
|
29
|
1
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча
безпритульність і бездоглядність.
|
|
|
|
30
|
1
|
Небезпека залучення до деструктивних соціальних
угруповань.
|
|
Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних
соціальних угруповань
|
|
31
|
1
|
Загроза тероризму.
|
|
|
|
32
|
1
|
Інформаційна безпека. Вплив засобів масової інформації на
здоров’я і поведінку людей.
|
|
|
|
33
|
1
|
Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет.
|
|
|
|
34
|
1
|
Підсумковий урок з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі»
(тести).
|
|
|
|
35
|
1
|
Підсумково-узагальнювальний урок. Захист
проектів.
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар