№п/п
уроку | Тема уроку |
Практичні роботи
Лабор.дослідження
Міні-проекти | Дата проведення уроку |
4 |
Вступ
|
|
|
1 | Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
|
2 |
Особливості живлення тварин.Основні процеси життєдіяльності тварин
|
|
|
3 |
|
|
|
4 | Органи і системи органів тварин. |
|
|
26+5р |
Тема 1. Різноманітність тварин
|
|
|
5 |
Поняття про класифікацію тварин.
|
|
|
6 |
Загальна характеристика й розмаїтість багатоклітинних тварин
|
|
|
7 |
Загальна характеристика й розмаїтість кишковопорожнинних
|
Міні-проект
Як утворюються коралові острови?
|
|
8 |
Загальна характеристика типу Кільчасті черви
|
Лабораторні дослідження :
зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника);
|
|
9 |
Пристосування в будові й процесах життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування
|
|
|
10 |
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання
|
|
|
11 |
Загальна характеристика типу Членистоногі
|
|
|
12 |
Загальна характеристика класу Ракоподібні. Розмаїтість ракоподібних. Їхня роль у природі й житті людини
|
|
|
13 |
Загальна характеристика класу Павукоподібні
|
|
|
14 |
Загальна характеристика класу Комахи
|
|
|
15 |
|
Практична робота:
1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.
|
|
16 |
Розмаїтість комах. Їхня роль у природі й житті людини
|
|
|
17 |
Загальна характеристика типу Молюски
|
Лабораторні дослідження :
будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.
|
|
18 |
Класи Черевоногі та Двостулкові молюски
|
Міні-роект
Як утворюються перлини?
|
|
19 |
|
|
|
20 |
Паразитичні безхребетні тварини.
|
|
|
21 |
Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання
|
|
|
22 |
Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні Підтип Черепні. Загальна характеристика класу Хрящові риби
|
|
|
23 |
Загальна характеристика класу Кісткові риби
|
|
|
24 |
Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб
|
|
|
25 |
Загальна характеристика класуАмфібії
|
|
|
26 |
Рептилії. Особливості процесів життєдіяльності й поводження плазунів
|
|
|
27 |
Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів
|
|
|
28 |
Загальна характеристика класу Птахи Внутрішня будова й особливості життєдіяльності птахів
|
|
|
29 |
Розмноження й розвиток птахів. Виводкові та нагніздні птахи
|
|
|
30 |
Розмаїтість птахів. Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для людини
|
|
|
31 |
|
Практичні роботи:
2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя різних у птахів.
|
|
32 |
Узагальнення вивченого
Контрольна робота №1
|
|
|
33 |
Загальна характеристика класу Ссавці
|
|
|
34 |
| Практична робота3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
35 |
Представлення міні-проектів
|
Тварини - будівельники.
Зуби ссавців.
Тварини рекордсмени.
|
|
16+1р |
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин
|
|
|
36 |
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення.
|
|
|
37 |
Різноманітність травних систем.
|
|
|
38 |
Дихання та газообмін у тварин. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.
|
|
|
39 |
Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції.
|
|
|
40 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції
|
|
|
41 |
.
|
Практичні роботи:
4.Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
42 |
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.
|
|
|
43 |
Узагальнення вивченого
|
|
|
44 |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин
|
|
|
45 |
.
|
5.Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
|
|
46 |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
|
Лабораторні дослідження:
особливостей покривів тіла тварин;
|
|
47 |
Органи чуття їх значення.
|
Міні-проекти
Як бачать тварини.
Як тварини визначають напрям руху. |
|
48 |
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.
|
|
|
49 |
| Практична робота 6.Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях |
|
50 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення.
|
|
|
51 |
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.
|
Лабораторні дослідження:
визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
|
|
52 |
Узагальнення вивченого
|
|
|
10 |
Тема 3. Поведінка тварин
|
|
|
53 |
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка.
|
Лабораторні дослідження:
спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем).
|
|
54 |
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
|
|
|
55 |
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна.
|
|
|
56 |
Соціальна поведінка тварин
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.
|
|
|
57 |
|
Практичні роботи:
8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).
|
|
58 |
Представлення міні-проектів
|
Міні-проект (за вибором):
Угруповання тварин.
Чому мігрують тварини.
|
|
59 |
Комунікація тварин.
|
Міні-проект (за вибором):
Як спілкуються тварини.
|
|
60 |
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.
|
Міні-проект (за вибором):
Як вчаться пташенята.
Як тварини користуються знаряддями праці.
|
|
61 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.
|
|
|
62 | Узагальнення вивченого |
|
|
6 |
Тема 4. Організми і середовище існування
|
|
|
63 |
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.
|
|
|
64 |
Ланцюги живлення і потік енергії.
|
|
|
65 |
Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовищакомпонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях.
|
|
|
66
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.
|
|
|
67 |
Природоохоронні території.
Червона книга України.
|
|
|
68 |
Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.
Заповідні території України.
|
|
|
2 | Узагальнення |
|
|
69 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи
|
|
|
70 | Контрольна робота№2 |
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар